کیک تولد

طرز تهیه کیک تولد

روش پخت کیک تولد
ابتدا باید زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا کنیم و زرده را با شکر و آب جوش هم میزنیم تا کاملا مخلوط شوند و رنگ آن کرمی رنگ و روشن شود.در حین هم زدن زرده و شکر وانیل را هم اضافه میکنیم تا با بقیه مواد ترکیب شود.وقتی مواد کشدار و غلیظ شد کنار میگذاریم و در ظرفی جداگانه سفیده تخم مرغ را هم میزنیم تا پف کند در حدی که وقتی ظرف را برمیگردانیم از داخل ظرف بیرون نریزد . در این مرحله سفیده و زرده را با هم مخلوط میکنیم و با لیسک به صورت دورانی هم میزنیم تا پف سفیده نخوابد.

در ظرف دیگری آرد را به همراه پودر کاکائو و بیکینگ پودر مخلوط میکنیم و الک میکنیم و روی مواد به تدریج میریزیم .اگر بخواهید کیک ساده درست کنید میتوانید کاکائو را حذف کنید و به مقدار آرد اضافه میکنیم .یعنی آرد باید ۱۰۰ گرم شود. کف قالب را با کاغذ روغنی می پوشانیم و مواد را داخل آن میریزیم. فر را با دمای ۱۷۵ درجه سانتی گراد از قبل گرم میکنیم و قالب را به مدت ۵۰ دقیقه داخل فر قرار میدهیم .

کیک آماده شده را بعد از سرد شدن از قالب بیرون بیاورید و از دو یا سه لایه ببرید و تزیین کنید.

برای تزیین خامه قنادی را که به دمای محیط رسیده با هم زن بزنید تا فرم بگیرد و جای پره ی هم زن روی خامه باقی بماند. لایه های کیک را با کمپود و یا قهوه رقیق شده مرطوب کنید و بعد خامه فرم گرفته شده را روی لایه های بریده شده کیک میریزیم و برای روی خامه هم میتوانیم از میوه کمپوتهای مختلف و یا گردو ، ترافل های بیسکویتی استفاده کنید.لایه های کیک را روی هم قرار میدهیم و روی تمام قسمت های کیک را با خامه ی فرم گرفته شده می پوشانیم . البته برای این کار بهتر است از صفحه گردان استفاده کنید تا بتوانید راحت تر خامه را روی کیک بکشید.

برای روی کیک هم میتوانید از گاناش استفاده کنید. و برای درست کردن گاناش هم ۱۳۰ گرم خامه صبحانه را با شکلات مخلوط میکنیم . به این ترتیب که خامه را روی حرارت ملایم گرم میکنیم و بعد شکلات را به آن اضافه میکنیم و به محض اینکه شکلات را به خامه اضافه کردید خامه را از روی حرارت بر میداریم و تن تن هم میزنیم تا با حرارت خامه شکلات ذوب شود. مخلوط بدست آمده را میتوانید از صافی رد کنید تا اگر دون دون خامه داشت از صافی رد شود و گاناش یکدستی به دست بیاید. گاناش آماده را روی کیک بریزید و با میوه های مختلف تزیین کنید.

طرز تهیه کیک تولد

How to make a birthday cake

2 نظر برای “طرز تهیه کیک تولد

  1. محمدرضا آیتی گفت:

    ممنون به خاطر پست های بسیار سازنده ایی که در وبسایت قرار میدهید

    1. مدیریت سایت گفت:

      با سلام و احترام
      با تشکر از دلگرمی شما

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *